نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

سپتامبر 20, 2019 0 By edame

business-card

اگه در حال مقدمات طراحی کارت ویزیت خود هستین باید بدونین که کارت ویزیت یکی از مهمترین وسایل بازاریابی شماس و باید در طراحی اون نکات مهمی رو مورد توجه بذارین. در این مقاله ما ۱۰ باید و نباید مهم در طراحی کارت ویزیت رو به شما معرفی میکنیم.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ شاید با خوندن عنوان این مطلب با خودتون بگید که ما حالا در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم و دوره این چیزها به سر اومده، اما یادتون نره که کارتای ویزیت هنوز ابزاری موثر واسه فروشندگانه. دادن کارت ویزیت خودتون به یه مشتری بالقوه خیلی سریع تر و آسون تر از ردوبدل کردن شماره تلفن و تلاش واسه حفظ شماره تماس اونا یا شما واسه وقتیه که ممکنه اونا به شما نیاز داشته باشن. این کار هم اینکه باعث می شه تا بهتر تو ذهن مخاطب بمونین و خواه وناخواه اون فرد با هر بار دیدن کارت ویزیت شما به یاد شما بیفته.

نکته مهم در این رابطه اینه که یادتون باشه همراه داشتن تعدادی کارت ویزیت در هر شرایط و موقعیت ایده بسیار خوبیه که هیچوقت نباید مورد بی توجهی قرار گیرد. چراکه شما هیچوقت نمی دونین و نمی تونین حدس بزنین که در چه وقتی ممکنه شخصی رو ملاقات کنین که می تونه از محصول یا خدمت شما استفاده کنه یا شمارو به شخصی دیگه معرفی کنه. بااین وجود، قبل اینکه بتونین کارت ویزیت خود رو به یه مشتری بالقوه بدین، باید اونو طراحی کنین. در ادامه یه سری از ۱۰ باید و نباید واسه شما ارائه می شه:

باید: نام خودتون، شرکت و عنوان اداری خودتون رو روی کارت ویزیت خود عنوان کنین. اگه عنوان و سمت شما در داخل سازمان از راه همه مردم خیلی شناخته شده نیس، می تونین از عنوان و نام بخش و واحد اداری در کنار سمت خود استفاده کنین. مثلاً مدیر فروش بخش پیشرفت کار و کاسبی های جدید.

نباید: نام تک تک اجناس یا خدماتی رو که ارائه می کنین روی کارت ویزیت درج کنین. حجم این اطلاعات واسه فضای کمی مانند کارت ویزیت خیلی زیاده و هم اینکه شما دقیقاً نمی تونین پیش بینی کنین که چه وقتی این اجناس تغییر می کنن یا باید از سبد اجناس شما حذف شن.

باید: از فضای پشت کارت واسه درج جزئیات مهم کمتر استفاده کنین، مثلاً لوگو شرکت یا لینکی به وبلاگ خودتون.

نباید: از پوشش شیشه ای و براق یا یو ایشون (UV) استفاده کنین. این پوششا ممکنه در نگاه اول قشنگتر به نظر برسن، اما از اضافه کردن نکات اضافی از راه مشتری روی کارت شما جلوگیری به عمل می یارن.

باید: نشانی شبکه های اجتماعی یا وبلاگ خودتون (اگه دارین) رو درج کنین.

نباید: تصویری از خودتون روی کارت ویزیت بذارین. به کار گیری تصویر چهره روی کارت ویزیت فقط واسه بازیگران سینما و تلویزیون مناسبه.

باید: سبک و راه و روش نوشتن مطلب روی کارت ویزیت خودتون رو منطبق با سلیقه مشتریان هدف خودتون بذارین. اگه اونا محافظه و کار و سنتی هستن، سبک و شکلی سنتی انتخاب کنین؛ اما اگه طرز فکری امروزی و خلق وخویی آروم دارن، یه طراحی مدرن انتخاب کنین و به همین ترتیب . . .

نباید: از فونت گرون قیمت و غیرعادی استفاده کنین. هر قدر اطلاعات درج شده خواناتر باشه، واسه شما بهتره.

باید: از رنگای سازمانی شرکت خود استفاده کنین.

نباید: از تصاویر گرافیکی آماده، تصاویر آرشیوی و هر تصویری که در فضای آنلاین پیدا می کنین استفاده کنین. این تصاویر حرفه ای به نظر نمی رسن.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی