“
برای بسیاری از مردم در سراسر جهان ، فیسبوک یکی از مفیدترین و همه گیرترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای ارتباط با دوستان و خانواده و همچنین ملاقات با افراد جدید با علایق مشترک است.
اما برای مشاغل ، فیس بوک فقط به دنبال حفظ ارتباطات اجتماعی نیست. بستر رسانه های اجتماعی همچنین می تواند ابزاری اساسی برای بازاریابی باشد. این امکان را به مشاغل می دهد تا به اهداف جمعیتی خود برسند و حتی از رفتار و ترجیحات مشتری و بینش های ارزشمند و آنچه می توان برای ایجاد چشم انداز برای یادگیری بیشتر یا حتی خرید یک محصول یا خدمات انجام داد ، بهره مند شوند.
همه این نتایج مطلوب وابسته به دریافت نوع داده هایی است که می تواند در اقدامات مفیدی قرار گیرد. خوشبختانه ، دقیقاً این نوع داده هایی است که فیس بوک برای ارائه به مشاغلی که به دنبال بازاریابی روی این سیستم عامل هستند ، تخصص دارد. این همه بخشی از تجزیه و تحلیل فیس بوک است. اما این چیست؟ این برای شما چه معنی دارد و چگونه می توانید از آن برای بهبود تلاشهای بازاریابی و تجارت استفاده کنید؟
Facebook Analytics چیست؟
اصطلاح “تجزیه و تحلیل” به طور گسترده به معنای استفاده از ابزارهای مختلفی از جمله ریاضیات ، آمار و مدل سازی پیش بینی برای کشف الگوهای داده های خام است. به طور خلاصه ، آن را در یک آشفتگی از اطلاعات غیر منتظره تصادفی معنی می یابد.
آنالیز فیس بوک از داده های خام تولید شده توسط سیستم عامل کاوش می کند و الگوهای مفیدی را در آن داده ها پیدا می کند که می تواند برای بینش و عملکرد بازاریابی استفاده شود. در مورد فیس بوک ، تجزیه و تحلیل – به صورت رایگان – توسط ابزاری با عنوان “Facebook Insights” ارائه می شود ، که به کاربران امکان می دهد میزان درگیری و اثربخشی صفحات فیس بوک و تلاش های بازاریابی خود را اندازه گیری کنند.
بسته به سن و مشخصات جمعیتی هدف شما ، فیس بوک ممکن است بخش مهمی از تلاشهای بازاریابی آنلاین یک شغل باشد. با بیش از ۱٫۵ میلیارد کاربر فعال روزانه ، فیس بوک هنوز بزرگترین پلت فرم رسانه های اجتماعی است. بنابراین ، حجم عظیمی از داده ها هم توسط کاربران و هم نرم افزاری که اقدامات آنها را ردیابی می کند ، تولید می شوند. از نظر بازاریابی ، این مجموعه اطلاعات عظیمی است که می تواند بینش ارزشمند بسیاری را ارائه دهد ، اما فقط برای افرادی که می دانند چه چیزی را جستجو کنند.