چگونه اینترنت اشیا باعث اختلال در بازاریابی دیجیتال می شود

طبق یافته های BI Intelligence ، تعداد دستگاه های اینترنت اشیاء (IoT) بین سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ دو برابر خواهد شد. فناوری دیجیتال خط بین زندگی آنلاین و آفلاین را تار کرده است. از فناوری های پوشیدنی که تناسب اندام شما ۲۴/۷ است ، تا توانایی تماشای نمایش مورد علاقه خود در هنگام رفت و آمد به دسترسی از راه دور به وسایل برقی در خانه – تغییر دستگاه های تلفن همراه نحوه تعامل ما با دنیای اطراف ما را تغییر داده است.

دیجیتال

دریابید که چگونه فن آوری های IoT عادات و رفتارهای جدیدی را در مصرف کنندگان ایجاد می کنند و این به معنای بازاریاب های دیجیتال چیست.

اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت اشیاء (IoT) هر دستگاهی را که دارای سنسور یا اتصال به اینترنت است ، توصیف می کند ، همچنین ممکن است بتواند به دستگاههای دیگری که دارای قابلیت های یکسان هستند متصل شود. در بازار فعلی ، دستگاه های به ظاهر بی پایان دستگاه هایی وجود دارند که به عنوان بخشی از IoT کار می کنند ، از جمله:

     

  • هدفون
  •  

  • تلفن های هوشمند
  •  

  • دستگاه های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند و Fitbit
  •  

  • ماشین لباسشویی
  •  

  • سازندگان قهوه
  •  

  • وسایل نقلیه فعال شده
  •  

  • لامپ ها
  •  

  • دستیاران دیجیتال مانند الکسا و گوگل Home

شرکت مهم تحقیقات گارتنر انتظار دارد که حدود ۲۲۶ میلیارد دستگاه متصل به IoT وجود داشته باشد. استفاده ما از این دستگاه ها نه تنها زندگی روزمره ما را تغییر خواهد داد ، بلکه برنامه های مختلف IoT به سازمانها امکان می دهد مجموعه کاملی جدید از مدلهای تجاری مختل ایجاد کنند. با این حال ، درک این نکته مهم است که IoT در حال حاضر چگونه چشم انداز بازاریابی دیجیتال را مختل می کند و چگونه می توانید از این صنعت گسترده برای طراحی یک استراتژی تحول دیجیتال استفاده کنید.

چگونه اینترنت چیزها بر مردم و رفتار تأثیر می گذارد

طبق مطالعه ای که توسط خدمات مشاوره درسنر انجام شده است ، اکثر صنایع اظهار داشتند که IoT از اهمیتی برخوردار نیست. با این حال ، روند اختلال در IoT و دیجیتال همه به پتانسیل فناوری IoT اشاره دارد تا چهره کسب و کار و هوش بازاریابی را همانطور که می شناسیم تغییر دهد. مواردی مانند داده های بزرگ و فن آوری های دیجیتال مختل کننده ، راه را برای ایجاد استراتژی های جدید بازاریابی دیجیتال و معرفی فناوری هایی که می تواند زندگی را آسان تر کند ، هموار می کند.

هرچه بیشتر به عصر اطلاعات برویم ، استفاده حرفه ای و شخصی از فناوری IoT بیشتر پیشرفت خواهد کرد و به بخشی از زندگی روزمره تبدیل می شود. مشابه پیشرفتهای فن آوری گذشته ، دشوار است پیش بینی کنیم که فعالیتها و فناوریهای روزانه ما در آینده چگونه به هم پیوسته خواهند شد. با این حال ، مهم است که بازاریابان دیجیتال تمام تلاش خود را بکنند تا بفهمند عملکرد بازار فعلی IoT ، خطرات ناشی از آن و تغییر داده های بزرگ صنعت بازاریابی دیجیتال چگونه است.

دستگاه های IoT مقدار بی سابقه ای از داده ها را تولید می کنند ، به این معنی که چگونه محاسبه و اندازه گیری تأثیر دستگاه ها برای پیشرفت است. علاوه بر این ، توسعه دهندگان و شرکت ها وظیفه دارند خطرات امنیتی را که با این حجم انبوه از ذخیره داده ها ، ردیابی و تجزیه و تحلیل داده ها درگیر هستند ، به حداقل برسانند.

IoT: مختل کردن بازاریابی دیجیتال

اگرچه ورود دستگاههای IoT به تعداد فزاینده ای از مناطق زندگی ما به نظر می رسد پیشرفت طبیعی استفاده از فناوری از اینجاست ، برجسته این دستگاه ها در حال تغییر صنایع و نحوه عملکرد آنها از جمله بازاریابی دیجیتال است. این اختلال دیجیتالی مستلزم این است که متخصصان این صنعت ، اجتناب ناپذیری از فناوری های IoT را جدی تر کنند ، زیرا این امر نه تنها بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد ، بلکه بسترهای بازاریابی مورد استفاده برای جلب توجه آنها هستند.

با این حال ، بازاریاب های درجه یک دیجیتال بهترین کلاس می توانند از این فرصت برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی استفاده کنند که از قدرت فناوری IoT استفاده کرده و با تغییرات گسترده صنعت سازگار باشد. برای بهره برداری هر چه بیشتر از یک مدل مشاغل مخرب ، بازاریابان دیجیتال باید درک کنند که مشتریان تحت تأثیر IoT چگونه تحت تأثیر قرار می گیرند و از این تحول دیجیتالی به نفع خود استفاده می کنند.

بنابراین ، دقیقاً چگونه اینترنت اشیا بازاریابی دیجیتال را مختل می کند؟

۱ ٫ داده های بزرگ برای ماندن اینجاست

با دسترسی به اینترنت اینترنت اشیاء به طیف وسیع تری از اطلاعات از نقاط مختلف لمسی دسترسی پیدا می کنند. از نقطه نظر بازاریابی دیجیتال ، این امر فوق العاده در ایجاد درک بیشتر از سفر مشتری از ابتدا تا انتها مفید است. به عنوان مثال ، بازاریاب ها می توانند ببینند زمان شروع علاقه مشتری به یک محصول ، سفر خریدشان تا زمان خرید تا چه اندازه است.

در طول این سفر ، بازاریابان دیجیتال نیز می توانند از این داده ها به نفع خود استفاده کنند. از آنجا که دلالت فن آوری IoT به بازاریاب ها این امکان را می دهد تا مشتری ببینند که مشتری در چه راهی برای خرید قرار دارد ، آنها همچنین می توانند نقاط لمسی بیشتری برای تعامل مثبت مشتری ایجاد کنند. با افزایش دسترسی به مشتریان ،بازاریابان قادر خواهند بود روشهای جدید برقراری ارتباط با آنها را برای پاسخ دادن به سؤالات و ایجاد ارتباط با نام تجاری در مراحل اولیه پیدا کنند ، نه اینکه هنگام خرید انجام شود.

با این حال ، باید توجه داشت که هرگونه استفاده از داده های مشتری باید نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را در نظر بگیرد ، که تنها با گذشت زمان سخت تر می شود. تنظیم مقررات عمومی حمایت از داده ها (EU GDPR) که توسط اتحادیه اروپا تنظیم شده است در تاریخ ۲۵ مه ۲۰۱۸ قابل اجرا خواهد بود. آیین نامه هایی از جمله این دستورالعمل های محکم برای نحوه پردازش داده ها و سازمان های ذخیره سازی می توانند داده های مشتری را آزاد کنند ، محدود کردن چقدر دسترسی به داده های بزرگ به بازاریاب های دیجیتال و شرکت های تحقیقاتی.
اتحادیه اروپا

۲ Research تحقیقات بازار تقویت می شود

اگرچه جمع آوری داده ها ، پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها در حال حاضر کاملاً پیچیده است ، اینترنت اشیاء فقط تحقیقات بازار را برای بازاریاب های دیجیتال بزرگتر و بهتر می کند. در بازار فعلی ، IoT برای شرکت های B2B در حال حاضر یک هنجار صنعت است و دسترسی مصرف کننده به دستگاه های IoT همین کار را برای بازاریابان B2C انجام می دهد. همانطور که در بالا گفته شد ، شیوع دستگاههای دارای قابلیت IoT در خانه به بازاریابان این امکان را می دهد تا داده های بیشتری برای تجزیه و تحلیل داشته باشند. این افزایش داده به بازاریاب ها این امکان را می دهد تا فرایندهای خود را ساده تر کرده و از راه های جدید به مخاطبان طاقچه دسترسی پیدا کنند.

به دلیل ارتباط بین IoT و ابر ، متخصصان بازاریابی قادر خواهند بود تجزیه و تحلیل پیش بینی بهتری از مشتریان هدف خود در حال تحقق خواسته ها و نیازها انجام دهند.

۳ ٫ IoT قفل اطلاعات مربوط به سبک زندگی مصرف کننده را باز می کند

اینترنت اشیاء به سادگی به اطلاعاتی که مصرف کننده برای به اشتراک گذاشتن عمومی در سیستم عامل هایی مانند رسانه های اجتماعی ، دسترسی ندارد ، بلکه به اطلاعاتی در مورد سبک زندگی روزمره آنها دسترسی پیدا می کند.

انواع دستگاههای دارای قابلیت فعال سازی IoT را که در اختیار مصرف کننده عمومی خواهد بود در نظر بگیرید: سازندگان قهوه ، ترموستات ، سیستم های اتوماسیون خانگی و دستگاه های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند فقط معدودی هستند. این دستگاه ها جزء لاینفک زندگی روزمره مصرف کننده هستند – از زمان بیدار شدن در صبح تا زمان خوابیدن. برای بازاریاب های دیجیتال ، دسترسی به داده های مربوط به روندهای زندگی به این معنی است که آنها می توانند ببینند که چگونه محصولات یا خدمات خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

۴ ٫ صنعت SEO تحت تأثیر قرار خواهد گرفت

به گفته بت کوتز ، افراد متخصص در SEO ، تغییر بزرگی در صنعت خود تجربه خواهند کرد ، که بخشی از این امر از پیشرفت IoT به دلیل پیشرفت این دستگاهها ، تشکر می کند.

IoT نحوه پردازش زبان بشر توسط دستگاه ها و دستگاه ها را تغییر می دهد ، زیرا افراد معمولاً هنگام صحبت در هنگام صحبت در هنگام سؤال در Google ، طبیعی تر نمایش داده می شوند. می توانید این تئوری را برای خودتان آزمایش کنید: دفعه بعد که سیری را سؤال می کنید ، جمله هایی را که در مقایسه با تایپ کردن سوال خود به صورت آنلاین استفاده می کنید ، یادداشت کنید. احتمال وجود دارد که هنگام صحبت با سیری ، زبان شما “انسانی تر” شود.

بث کوتز از ارتباطات نوع A در ادامه توضیح می دهد که استفاده روزافزون از فناوری هوش مصنوعی مانند اپل سیری ، الکسا آمازون و Google هوم به معنای این است که “موتورهای جستجوگر سعی می کنند قصد کاربر را نسبت به افتخار در یک کلمه کلیدی درک کنند. “دیگر صفحات وب به جز درج کلمات کلیدی نمی توانند رتبه بندی شوند ، بلکه به زبان طبیعی که در محتوای آن موجود است ، رتبه بندی می شود. برای بازاریابان ، این تغییر از محتوای سئو مبتنی بر کلید واژه به نوشتن مبتنی بر قصد ، جنبه اصلی چشم انداز IoT خواهد بود.

استفاده از IoT از نظر اخلاقی به عنوان حرفه ای بازاریابی دیجیتال

به عنوان یک حرفه ای در صنعت بازاریابی دیجیتال ، حریم خصوصی مصرف کنندگان باید برای شما اهمیت ویژه ای داشته باشد ، به خصوص که ما وارد عصری می شویم که میزان داده های مصرف کننده افزایش یابد. اگرچه بسیاری از مصرف کنندگان نسبت به داشتن کالاهای ارائه شده و قیف های فروش که مطابق با ترجیحات و نیازهای منحصر به فردشان تنظیم شده اند ، واکنش نشان می دهند ، اما به حریم شخصی خود چه از طریق اینترنت و چه به صورت آفلاین ارزش قائل هستند.

یک چالش اساسی که صنعت بازاریابی دیجیتال باید بر آن غلبه کند ، چگونگی توسعه این تجربیات خرید شخصی است بدون اینکه به عنوان مزاحم تلقی شود. برای هماهنگی استراتژی های بازاریابی دیجیتالی خود با انتظارات مصرف کننده ، بسیار مهم است که از امنیت بالایی برخوردار باشید و از محافظت از اطلاعات مصرف کننده ای که تحلیل می کنید اطمینان حاصل کنید.

به همان روشی که جمع آوری داده ها با افزایش استفاده از فناوری تغییر می کند ، نحوه استفاده بازاریاب از این داده ها و تعامل با مصرف کنندگان نیز باید تغییر کند. ضروری است که بازاریابان دیجیتال اکنون از قبل آمادگی خود را برای تغییرات اساسی که IoT به ناچار به ارمغان می آورد ، شروع کنند. با انتقال حس اعتماد و درک مخاطب هدف خود شروع کنید و از امروز از طریق ارتباط صمیمانه با نیازها و انتظارات آنها را توسعه دهید. با مصرف کننده خود هماهنگ شوید و از توسعه IoT به عنوان مخالف استفاده کنیدارتقاء استراتژی بازاریابی دیجیتال خود.

مدیر کل

Next Post

چگونه بازاریابان دیجیتال می توانند داستان های بهتری را بیان کنند

ی فوریه 9 , 2020
“ بازاریابی دیجیتال یک صنعت چند وجهی است و در حالی که همه چیز در قیف بازاریابی دیجیتال متمرکز بر فروش نهایی است ، بسیاری از کارهای اولیه مانند تولید محتوا و رسانه های اجتماعی ، واقعاً مربوط به جذب مشتری ، تجربه مشتری و آگاهی از برند است. همین […]