نکاتی مهم و ساده در مورد ورزش بهنگام بارداری

نکاتی مهم و ساده در مورد ورزش بهنگام بارداری

سپتامبر 20, 2019 0 By مدیر کل

exercise-stay-healthy-pregnancy

مراجعینم هر روز ازم می پرسند که در مورد ورزش و   در طول بارداری، چی درست و مناسبه.

ورزش در دوره بارداری واسه بیشتر زنان به طور کامل بی خطره، و حتی واسه کمک به کنترل زیاد شدن وزن، رفع یبوست، به کمترین حد ممکن رسوندن خطر دچار شدن به دیابت بارداری، کمک به بهتر شدن خلق و خو، و و افزایش اندازه انرژی پیشنهاد می شه.

الان زنان باردار به اندازه ی زنان غیر باردار ورزش می کنن، اما در طول ۲۵ سال گذشته درمیزان ورزش پیشنهاد شده، تغییراتی ایجاد شده.

روش قدیمی واسه به بیشترین حد رسوندن شدت ورزش با محدود کردن تعداد ضربان قلب به ۱۴۰ تپش در دقیقه، حدود ۳۰ سال پیش کنار گذاشته شد، اما بدیش اینه خیلی از کارشناسان سلامتی هنوزم اون رو تکرار می کنن.

پیشنهاد ی فعلی، انجام ورزش ملایم دست کم نیم ساعت در روزه. شما باید بیشترین حد شدت ورزش رو، براساس توانایی تون واسه صحبت کردن تشخیص بدید. نوشیدن آب کافی قبل از ورزش و دوری از ورزشهایی که به تماس فیزیکی بین بازیکنان نیاز دارن هم، لازمه.

نکاتی واسه ورزش در دوران بارداری

۱. اول، از پزشکتون سوال کنین که با در نظر گرفتن سوابق پزشکی شما و وضعیت سلامتی فعلی تون، ورزش واسه شما بی خطره یا نه. اون وقت هر روز دست کم نیم ساعت ورزش کنین.

۲. ورزش های روزانه ی مناسب واسه خانوم های باردار، شامل پیاده روی، شنا، یوگای قبل از زایمون، و دوچرخه زدن می باشه.

۳. از ورزش های همراه با برخورد، و ورزشهایی که در اونا خطر افتادن یا آسیب به ناحیه ی شکم هست و هم اینکه سوارکاری، غواصی و اسکی، دوری کنین.

۴. به مقدار مناسب آب بخورین و قبل و در طول ورزش و بعد از اون هم آب بخورین. واسه زنان باردار لازمه که مصرف آبشون رو به کمترین حد ممکن ۱۰ لیوان در روز برسانند.

بارداری، یه دوره ی عجیبپ س. خانوم های بسیاری در طول زندگی، با وزنشون دست و پنجه نرم می کنن. از طرفی در دوران بارداری، بدن خانوم ها سریع دچار تغییراتی می شه که اتفاقا یکی از این تغییرات، زیاد شدن وزن زیاده.

لازمه یادتون باشه یه خانوم باردار، بعد از اینکه زایمون کرد و بدنش دوباره بازسازی شد، حدود ۱۰ کیلو وزن از دست می دهد.

در نتیجه اگه قبل از بارداری، یه وزن طبیعی دارین، بخاطر بسپارین که در کل ۱۰ تا ۱۵ کیلو زیاد شدن وزن دارید. اگه بر عکس دچار کمبود وزن هستین، واسه یه بارداری سالم باید ۱۲ تا ۱۷ کیلو زیاد شدن وزن داشته باشین و اگه اضافه وزن دارین، فقط باید ۷ تا ۱۰ کیلو وزنتون بالا بره.

بعد از پایان بارداری، خیلی از خانوم هایی که اضافه وزن دارن به وزنی کمتر از چیزی که قبلا داشته ان، می رسن. یه قانون درست اینه که ورزش روزانه و خوردن غذاهای سالم معمولا باعث زیاد شدن وزن مطلوب می شه.

در دوره ی بارداری تون ورزش می کردین؟ ورزشتان رو چیجوری تغییر دادین؟ چه نوع تمریناتی انجام دادین؟ در دوره ی بارداری، یه وزن رو به عنوان هدف در نظر گرفته بودین؟ نظراتتون رو در زیر با ما در میان بذارین.

مواد غذایی خطرناک در دوران بارداری

خواص شیر مادر واسه نوزاد

بارداری