نگاهی کوتاه به سایت های معتبر قیمت خودرو در داخل کشور

نگاهی کوتاه به سایت های معتبر قیمت خودرو در داخل کشور

سپتامبر 20, 2019 0 By مدیر کل

خرید خودرو چیزی چند وجهی و پیرو فاکتورهای متعدده که کم کم تبدیل به یه تخصص می شه. از اون جا که انتخاب خودروی مناسب، با در نظر گرفتن بودجه و شرایط هر مصرف کننده ای به شکل خاصی صورت میگیره، حتّی تلاش واسه منظم کردن اصول اونم خیلی موفّق نیس. این وسط تنها راهی که همیشه خوب جواب گوی نیازای یه خریدار مردّد و سردرگمه، مشاوره اهل فن و کسانیه که اجناس موجود در بازار رو خوب می شناسن و با چم و خم کار و فراز و فرودهای بازار قیمتا هم آشنا هستن. البته با توجّه به اینکه حضور منافع و یا اولویت منافع هم در میونه، در خیلی از موارد پیدا کردن یه مشاور خوب و متخصص هم به مشکلاتی برخواهد خورد.

با تکیه بر این مقدّمه مشخصه که امر مشاوره خرید خودرو با چالشایی روبروس و نیاز به راه حل داره. بدون هیچ مقدّمه ای میشه نقش مطبوعات و رسانه ها رو در این راه سازنده و یاریگر دونست. از جمله کمکایی که این دو نهاد می تونن به مشکلات موجود در مورد مشاوره خرید خودرو بکنن، کسب و منتشر کردن اطّلاعات دقیق و برابر با جریانات روزمرّه بازاره. بدین روش مخاطبینی که به طور مرتّب پیگیر اخبار در رابطه به بازار خودرو از راه این رسانه های جمعی باشن، تا حدود خیلی از جزئیات آگاهی پیدا میکنن و می تونن تصمیمات و کارکرد خود در بازار رو بر این آگاهیای به روز مبتنی کنن.

در طرف دیگه وسایل اطلاع رسانی وابسته به تولیدکنندگان قراردارند. این دسته از وسیله ها هم، هرچند تا حدودی آمیخته به تبلیغات و تشویق مشتری هستن، اما قانوناً مجبور به ارائه اطّلاعات حقیقی درباره اجناس خود هستن و مصرف کننده می تونه واسه کسب اطلاع از ویژگیا، کارایی، کیفیت و خصوصاً قیمتای دقیق هر محصول، به سایتای اختصاصی تولیدکنندگان و یا اخبار منتشره از طرف اونا استناد کنه.

در مورد بازار اتومبیل، ولی تموم این مبادی اطلاعاتی و مسیرهای کسب آگاهی، بیشترً شامل اطلاعات کلّی و در بعضی موارد مکرّری هستن که تا حدّ کمی پاسخگوی وسواسای یه خریدار ماشینه. اطلاع از بازه قیمتای یه مارک مشخّص، یا اشاره به آمارهای کلّی سازمانای نظارتی درد چندانی از این تردیدها دوا نمی کنه. پس بازم میشه احساس کرد که منابع اطلاعاتی دقیقتری لازمه.

الان در این مورد سایتها و پایگاه های اینترنتی قسمت بزرگی از مسئولیتا رو به دوش کشیده و پاسخگوی خیلی از پرسشا شدن. در این نوشته به معرفی تعدادی از سایتهای معتبر داخلی در این مورد می پردازیم؛

باما

این سایت که عنوان موتور جستجوگر خودرو رو واسه خود انتخاب کرده،  در واقع پربازدیدترین سایت آگهی خودرو حساب می شه. لیست قیمت ارائه شده در این سایت تنها مربوط به خودروهای صفر کیلومتره و قیمتای ارائه شده واسه شکلای جور واجور خودروی دست دوم در این سایت به شرط عدد وارد شده واسه هر آگهیه. در نتیجه کاربران واسه رسیدن به قیمت شکلای جور واجور خودروی دست دوم در این سایت مجبور به بررسی آگهیای زیاد و در آخر رسیدن به برآوردی نسبی از قیمت خودرو هستن که این حتی واسه کاربران حرفه ای بخش خودرو چیزی مشکله.

سایت خودرو

وجود اصلی سایت خودرو ارائه اطلاعات در مورد ویژگیای شکلای جور واجور خودروهای موجود در بازار ایرانه اما چندسالیه که این سایت هم به واسطه ارائه قیمت واسه خودروهای صفر کیلومتر و بعضی وقتا دست دوم در لیست سایتهای مورد استفاده کاربران واسه باخبر شدن از قیمت روز خودروها قرارگرفته س.

سایت وان کار

سایت وان کار هم با اینکه فعالیت تقریبا خوبی در مورد آگهی خودرو داره اما در این مورد بسیار محدودتر از سایت باما عمل کرده. لیست قیمت خودرو در این سایت هم واسه خودروهایی ارائه می شه که صفرکیلومتر هستن یا یه سال از تولید اونا گذشته س.

همراه مکانیک -مرکز تخصصی خدمات خودرو

اگه از عنوان این سایت بر میاد، این سایت فقطً یه سایت اطّلاع رسانی جداگونه نیس. بلکه بازوی اطلاع رسانی یه مرکز تحقیقات و خدمات تخصصی در بازار خودرو به نام مؤسسه همراه مکانیکه. این که یه مؤسسه خدماتی تونسته به موازات پیگیری امور فنّی و تخصصی خود، تا بدین حد هم در کار اطلاع رسانی گامای موفِقی برداره، بسیار شایان توجّه س. در واقع همراه مکانیک با برخورداری از توان فنّی و علمی شایسته خود تونسته مجموعه قابل قبولی هم از علم و دیتا رو به شکل سایت اینترنتی همراه مکانیک به محضر مخاطبین خود عرضه کنه و در این مورد، به روشنی با خیلی از سایتای تخصصی موازنه قوا کرده و حتّی از دید خدمات پیشی بگیره.

از مهمترین رسالتای همراه مکانیک پاسخگویی به نگرانی قیمت روز خودرو با در نظر گرفتن کارایی فنّی کیفیت ساخت و اندازه کارکرده. پس مهمترین مزیت سایت همراه مکانیک در مقایسه با سایتای نامبرده ارائه قیمت خودروی دست دوم در کنار قیمت روز شکلای جور واجور ماشینه. نکته ای که در خیلی از سایتای ارائه دهنده قیمت خودرو مغفول باقی مونده. واسه محاسبه قیمت خودرو در همراه مکانیک گزینه های مختلفی مثل، برند، سال تولید، مدل، تنوع مدل، کارکرد، رنگ، امکانات و آپشنا، گزینه احتمالی تعویض و یا تعمیر قطعات، رنگ شدگی جزئی و یا کلّی بدنه و… در نظر گرفته می شن.

علاوه بر این قیمت پایانی ارائه شده در سایت همراه مکانیک براساس معاملات انجام شده در بازار خرید و فروش خودرو محاسبه می شه نه صرف قیمت ارائه شده در آگهیای خودرو. در همراه مکانیک، علاوه بر قیمت گذاری خودرو، اموری چون فروش خودرو، خرید خودروی کارشناسی شده و دست دوم و کارشناسی فنّی و بدنه خودرو انجام قبول می کنه و پایگاه اینترنتی همراه مکانیک هم به نشانی www.hamrah-mechanic.com، روش دسترسی آسون به همه این خدمات رو به مراجعه کنندگان معرفی می کنه.

راهنمای خرید خودرو مناسب

خودروهایی که خانوما دوست دارن