نکات مهم نوشتن رزومه کدامند؟

نکات مهم نوشتن رزومه کدامند؟

سپتامبر 20, 2019 0 By edame

اینکه تو یه یا بیشترین اندازه دو صفحه تموم مهارت ها و تواناییای حرفه ای تون رو معرفی کنین طوری که کارفرما واسه ملاقات و مصاحبه با شما ترقیب شه اگه هنر نباشه پس چه نامی میشه روی اون گذاشت؟

به گزارش آلامتو به نقل از بانکی، رزومه یه شناسنامه کاری و تحصیلیه که واسه آزمایش صحت علم، مهارت و سوابق هر جویای کار، در رشته های جور واجور به کارفرما ارائه می شه. ایشون هم واسه مطالعه هر رزومه بین ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه وقت صرف می کنه. پس باید اونقدر کوتاه و به درد بخور بنویسین که علاوه بر بیان دقیق و روشن مطالب و مدارک، با این وجود توانایی های شما هم مشخص شه.

واسه آشنایی بیشتر با چگونگی فرستادن یه رزومه کاری به الگوی زیر دقت کنین. اصول یه رزومه شامل موارد زیر می شه:

  • اطلاعات شخصی
  • سوابق تحصیلی
  • سوابق شغلی
  • مهارت ها
  • افتخارات
  • عضویت در انجمن ها و گروه های حرفه ای
  • آثار و انتشارات

چیزهای مورد علاقه جنبی

در این بخش هر قسمت هم واسه ارائه توضیحات بیشتر واسه کارفرما و مدیرتکمیل می شه که درواقع رزومه شما باید تحت همین الگو نوشته و ارسال شه.

مشخصات فردی

هنری به نام رزومه نویسیاین قسمت طبق الگوی زیر تنها توصیفی خلاصه از وضعیت و شرایط الان و محل جغرافیایی شما هستش که بیشتر واسه ایجاد رابطه کارفرما با شما و ویژگی های شخصی تکمیل می شه.

  • نام:
  • نام خانوادگی:
  • شماره تماس:
  • شماره همراه:
  • پست الکترونیک: (ایمیل)
  • تاریخ تولد:
  • محل تولد:
  • وضعیت تاهل:
  • نشانی محل سکونت:
  • مشخصات تحصیلی:

شما باید که در این مرحله بالاترین مدرک تحصیلی و مدارج عالی خود رو با ذکر نام دانشگاه و محل اخذ مدرک درج کنین. واسه بعضی از کارفرمایان دانشگاه محل تحصیل و واسه یه سری های دیگه، رشته و مهارت های عملی مورد نظره. پس هرچه سطح علم و مهارت شما بالاتر باشه، احتمال موفقیت افزایش می یابد.

سوابق شغلی:

مهم ترین بخش رزومه های کاری مربوط به سوابق و مهارت های اجرایی کارجویانه، به بیان دیگه فرق ها و ویژگی های هرفرد دراین بخش مشخص می شه. براساس اولویت های کاری و سال های گرفتن پست های جور واجور باید هرکدوم برابر با همون سال در رزومه نوشته شه. نکته قابل توجه در این قسمت تنوع پست های کاریه، شاید در نگاه اول مدیر و یا مسئول پذیرش نگاه خود رو به سابقه، سمت و درآخر محل و نام شرکتی که درآن فعالیت کرده اید معطوف کنه. پس مهم ترین سمت ها رو ذکر کنین.

مهارت ها

هر مهارتی امتیازیه واسه موفقیت و متفاوت نشون دادن توانایی ها، این بخش مربوط به توانایی ها و آموخته های شماس که طی دوران تحصیل درقبل و یا بعد از دانشگاه کسب کرده اید. مهارت هایی مثل گذروندن دوره های جور واجور آموزشی، کلاس های زبون، کامپیوتر، الکترونیک و یا هرچیزی که به اشتغال شما کمک کنه. این بخش مزیت ها و استعدادهای شما رو در مقابل بقیه نشون میده.

افتخارات و چیزهای مورد علاقه

متناسب با استعدادها و توانایی هایی که دارین، می تونید در رشته ها و مهارت های جور واجور صاحب سبکی جدید شید. اینجور ویژگی هایی جزو امتیازات برتر شما نسبت به خواهندگان دیگه حساب می شه.

چیزی که نباید در رزومه نوشت:

بهتره تلاش کنین از پر گویی و کش دار کردن موضوع دوری کنین.

در رزومه به کار گیری جدول و نمودار ممنوعه.

ازفونتای ساد و عادی استفاده کنین به کار گیری فونتای فانتزی و غیر رایج مناسب نیس.

در رزومه به وجوه تفاوت خودتون باسایرین اشاره کنین چیزی که همه دارن به کار نمیاد!

متن روزمه بایدخبری باشه از فعلای گذشته و آینده و سبک داستان نویسی دوری کنین.

راهنمای نوشتن رزومه

چیجوری یه رزومه خوب داشته باشیم؟

بانکی رزومه