نکات مهم تغذیه ای برای سلامتی بدن

نکات مهم تغذیه ای برای سلامتی بدن

سپتامبر 20, 2019 0 By edame

foods health-tips

سلامت و تغذیه سالم تو یه جبهه مشابه هستن و پیروزی سلامت بدون پشتیبانی تغذیه شدنی نیس.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ به محض اینکه سر و کله یه مدرک جدید در مورد سلامتی واسه شما پیدا می شه، مطالعه دیگری اون رو نقض می کنه. فهمیدن اینکه چی واقعا واسه بدن شما بهترینه، می تونه بسیار گیج کننده شه.

اینجا چند راهنمایی مطمئن میگیم که هر متخصص تغذیه ای موافقه که سلامتی و کیفیت زندگی شما رو بهتر می کنن.

۱. گروه های غذایی رو حذف نکنین

مگه اینکه یه ضرورت پزشکی وجود داشته باشه، لازم نیس گروه های غذایی رو به خاطر سلامتی یا کاهش وزن خود، به طور کامل خط بزنین. با مواد غذایی مصرفی تون منعطف باشین و به غذاتون تنوع بدین.

۲. غذاهای واقعی بخورین و برچسبا رو بخونین

اگه نمی تونین نام چیزی رو تلفظ کنین، اون رو نخورین. تقریبا هر متخصص تغذیه ای به شما میگه که از غذاهای فراوری شده دوری کنین. هم اینکه، گوشت تازه، سبزیجات، آجیل و بقیه میان وعده ها بسیار خوشمزه تر از شربت ذرت و نگهدارندها در غذاهای فراوری شده هستن.

۳. آبرسانی کنین

آب، واقعا بهترین چیز واسه نوشیدنه و درحالی که خیلی از آب میوه ها و اسموتیا ادعا می کنن، که دارای امتیازات سلامتی زیادی هستن اما هیچ کدوم نمی تونن کاری رو بکنن که آب می تونه. هم اینکه، از اونجا که بیشتر آمریکاییا قند زیادتر از اندازه مصرف می کنن، بهتره به آب که بهترین نوشیدنی طبیعته، معتقد باشین.

۴. سبزیجات برگ سبز، انرژی و سرزندگی هستن

کار آسونیه که بعضی از سبزیجات مورد علاقه تون مانند کاهو، اسفناج یا کلم پیچ رو تو یه وعده غذایی در هر روز جای بدید. این کار، پوست شما رو نورانی نگه می داره و ویتامینا، مواد معدنی و فیبر در هیچ جای دیگه از رژیم غذایی شما به اندازه سبزیجات برگ سبز، وجود ندارن.

۵. به معده تون گوش کنین

گرسنگی نباید ندیده گرفته شه، حتی اگه تلاش دارین که رژیم بگیرین. گرسنگی دادن به خودتون در واقع می تونه بدن شما رو مجبور کنه به چربی که تلاش دارین از شرش خلاص شید، بچسبد. فقط مطمئن شید که واسه یه وعده غذایی سیرکننده تر، شکمتون رو با مواد غذایی که شاخص قند خون پایینی دارن، پر می کنین.

۶. مصرف امگا۳ رو زیاد کنین

اسیدهای چرب امگا۳ واسه یه مغز بسیار فعال و سلامت کلی بدن شما لازمن، با این حال خیلی از افراد دچار کمبود امگا۳، در رژیم غذایی شون هستن. واسه افزایش امگا۳ مصرفی تون، نوعای جورواجور ماهی یا یه مکمل روغن ماهی، تخم مرغ یا بادام درختی رو امتحان کنین.

۷. مقدار زیادی سبزیجات بخورین.

ممکنه روشن به نظر برسه، اما اگه سبزیجات کامل و طبیعی بخورین، پشیمون نمی شید. سبزیجات، جزء کامل ترین مواد غذایی موجود هستن و پر از ویتامینا، فیبر و آنتی اکسیدانا هستن. خلاقیت به خرج بدید و تلاش کنین اونا رو درهر وعده غذایی جای بدید

۸. صبحونه، خیلی با اهمیته

به طور کامل روشنه که صبحونه، بهترین راه واسه شروع روزتونه. اراده کردن در مورد اون چیزی که باید واسه صبحونه بخورین، کمی پیچیده س اما کلا خیلی از کارشناسان، یه ترکیب خوب از پروتئین، فیبر و کربوهیدراتای پیچیده رو واسه راه انداختن موتور سوخت و سازتان پیشنهاد می کنن.

۹. مراقب فست فودها باشین

ممکنه فست فودها تلاش کرده باشن غذاهایشان رو بهتر کنن و در منوهایشان، گزینه هایی ارائه بدن که تا حدودی سالم هستن، اما فریب نخورین. فست فود زیادتر از اندازه باعث می شه که تنها چند ساعت بعد، بدنتون نیاز شدید به مواد مغذی پیدا کنه. هم اینکه هیچی مغذی در مورد روش آشپزی و جفت و جور غذای اونا وجود نداره

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

رژیم غذایی مجله تناسب اندام