نکاتی مهم در بازاریابی از طریق پیامک

نکاتی مهم در بازاریابی از طریق پیامک

0 By

بازاریابی اینترنتی

فاصله گوشی موبایل با شما چه مقداره؟ موقع تماشای تلویزیون، خوندن یه نشریه چاپی و یا وقتی که مشغول کار با تبلت و یا لپ تاپ خود هستین چقدر به شما نزدیکه؟ شما خونه رو بدون اون ترک می کنین؟

به گزارش آلامتو به نقل از پیام افراز ؛ چقدر واسه شما به عنوان یه کاربر موبایل آسونه که از اون واسه جواب دادن به یه تماس یا یه پیام تبلیغاتی استفاده کنین و یا یه کلید واژه رو به شماره ای خاص بفرستین؟

دریافت و جواب به پیامهای متنی از برنده های برگزیده و سرویس دهندگان واسه مردم راحت تر شده و در حال رشده و به عنوان بخشی از زندگی پذیرش اون واسه مردم قابل قبول شده، پس بازاریابی پیامکی در کمپین بازاریابی که در نظر دارین نفش مهمی اجرا می کنه.

بررسیای گذشته انجام شده از راه SAP این مقبولیت رو به رشد رو تایید کرد: ۶۴٪ از مصرف کنندگان فکر می کنن که صاحبان کار و کاسبی بیشتر باید با به کار گیری SMS با مشتریان خود صحبت کنن. از نگرشی دیگه در مورد ارتباطات SMS متوجه میشیم:

  • ۸۲٪ فکر می کنن ایجاد رابطه مشتریان با سازمانا باید آسون تر شن.
  • ۷۶٪ گزارش می ‍ بدن که اونا احتمال خوندن یه پیام SMS زودتر از یه ایمیله.
  • ۷۰٪ احساس می کنن که به کار گیری یه SMS یه راه خوب واسه یه سازمان واسه جلب توجه اونا هستش.
  • ۶۴٪ فکر می کنن که سازمانا باید بیشتر از مقدار حال حاضر از SMS استفاده کنن.
  • ۶۲٪ گزارش دادن که اونا میخوان از SMS بیشتری واسه ایجاد رابطه با سازمان استفاده کنن.

مصرف کنندگان به به درد بخور بودن SMS در آسودگى خاطر در مورد هویت و اطلاعات (۳۹٪) و دریافت خدمات با کیفیت (۳۶٪) استناد می کنن.

در کمپین SMS خود زیادی خدمات رو به عنوان یه موضوع مهم نگه دارین: واسه اولین بار به به کار گیری این سرویس واسه مشترکان خود بپردازید و بعد اونو واسه بقیه پیشرفت بدین. واسه بالا بردن کیفیت خدماتی که ارائه می کنین با به کار گیری کانال SMS رابطه خود با مشتریان رو شروع کنین.

درباره رفتار مصرف کننده خود فکر کنین: مثلا، من از SMS واسه تسلط بر صورت حسابا در حسابای بانکی، دریافت اطلاعات پرواز خطوط هوایی فعلی و اطلاع پیدا کردن از کتابایی که باید به کتابخونه برگردانم در میان پیامای دیگه استفاده می کنم. اگه این کانالای ارتباطی زیادتر از اندازه با پیامای تبلیغاتی شلوغ شه اونو باز نگه نمی دارم. تعادل بین خدمات شخصی/تبلیغاتی خیلی مهمه، پس ضرورت تعادل در اندازه پیاما باید رعایت شه و محتوای پیام، زمان و زیادی همه باید با راهنماییای فروشنده آزمایش شه.

تلاش نکنین در این آب به تنهایی شنا کنین. ۱۰ ثانیه جستجوی آنلاین به شما ده ها و صدها سایت از فروشندگانی رو میده که با خوشحالی از تلاشای بازاریابی SMS شما پشتیبانی می کنن. رقابت در حال شدیدتر شدنه پس نیاز به گرفتن کمک حرفه ای به طور کامل احساس می شه و لازمه، شما با این کار نه فقط کمپینای بیشتری رو خیلی راحت اجرا می کنین بلکه تجربه خوبی از بهترین روشای بازاریابی SMS رو به دست می بیارین.

این مطلب را هم بخوانید :  نکات مهم در طراحی مجدد لوگو

نکات کلیدی که واسه بازاریابی پیامکی باید یادتون باشه

مثل ایمیل و بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی براساس گوشی موبایل انتخابیه، پس شما مجبور به جذب شماره های همراه مردم از راه کانالای دیگه هستین. شما می تونین در سایت خود آیکونای دعوت اشتراک واسه هر دو موضوع خدمات و پیامای تبلیغاتی بسازین. شما باید یه صفحه رو در سایت خود واسه سوالات عادی در مورد اینکه این خدمات چیجوری کار می کنن و چه انتظاری از اون میره رو همراه با سیاست حفظ حریم خصوصی داشته باشین. اگه شما حضور فیزیکی در بازار (یه فروشگاه یا دفتر با ترافیک مشتری) دارین شبکه گوشی موبایل خود رو پیشرفت بدین و یه دستورالعمل ساده و روشن واسه ثبت نام کردن بسازین.

یه مجموعه قوی از کششا رو بسازین که به مردم انگیزه دهد که شماره خود رو به اشتراک بذارن و اجازه بدن که خدمات و پیامای بازاریابی شما واسه اونا ارسال شه.

به اونا بگید اگه که اونا این شرایط رو انتخاب کنن انتظار چی رو باید داشته باشن.

جواب SMS در طول روند ثبت نام رو سفارشی کنین. به طور مثال بگید: “با تشکر از شما” و یه نشانی رو اضافه کنین که مشتریا در صورت ضرورت بتونن شما رو پیدا کنن.

در درخواست دوم واسه تایید بیشتر روشن کنین که از دسترسی به شماره اونا تشکر می کنین و به حریم خصوصی اونا احترام می ذارین.در فرستادن پیام اول می تونین مثلا سوال کنین: “با جواب به این پیام تایید کنین که می خواین پیامای متنی رو از ما دریافت کنین که ما با امید به اینکه جواب شما« بله »باشه”

مردم با گوشیای هوشمند می تونن با باز کردن یه لینک سایت شما رو باز کنن اما مردم با تلفنای ساده معمولا نمی تونه این کار رو بکنن. تا وقتی که تلفنای ساده هنوزم هست خود رو با این فرق یکی بودن بدین. اما شما ممکنه این نوع از پیام تبلیغاتی رو در کسائی که دارای گوشیای ساده هستن رو با گرفتن نشانی ایمیل اونا امتحان کنین:

“ما یه پیشنهاد خاص واسه شما به عنوان یه نوع مشتری خاص داریم. ممکنه ما امروز اونو به شما ایمیل کنیم ؟ “

اینکار کمتر لازمه، اما ممکنه کلا با دو بار مورد هدف قرار دادن اونا با این پیام از راه دو کانال اندازه تعامل زیاد شه.

پیشنهادی بدین که به دست آوردن اون آسون باشه. در پیام خود به اونا یه کد تبلیغاتی بدین تا وقتی که اونا در فروشگاه / رستوران / محل شما قرار دارن بتونن ازش استفاده کنن.

اگه شما از راه SMS لینک سایت ارسال می کنین.یادتون باشه که خیلی از مشترکین شما از راه گوشی موبایل به شما جواب میدن، پس در نظر داشته باشین که چه نوع طراحی سایت پاسخگوی نیاز شما واسه ارائه یه تجربه کاربری با کیفیت بالا هستش.

فروشنده ای که شما انتخاب می کنین باید بعضی از بهترین روش ها رو که می تونه به عنوان مبنایی واسه پیشرفت برنامه های بازاریابی شما باشه رو در خدمت داشته باشه.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

بازاریابی پیامکی