نکاتی برای حفظ سلامت جسم و روان در محل کار

نکاتی برای حفظ سلامت جسم و روان در محل کار

سپتامبر 20, 2019 0 By edame

workplce-and-heart-disease

مشاغل گروهی نه فقط از نظر جسمی بلکه از نظر روانی هم استرس برانگیزند. ساعات طولانی، سبک زندگی یه جا نشینی، الگوهای خواب بی نظم، و وعده های غذایی بی نظم همه می تونن عوارضی واسه سلامتی شما داشته باشن و همه این ها در کل روی بازدهی فرد اثر می گذارن.

نکاتی واسه سلامت زندگی حرفه ای

. هرجا می روید، یه بطری آب همراه داشته باشین. همراه داشتن آب، ایده خوبیه. بعضی وقتا اون قدر سرگرم کار می شید که واسه یه مدت طولانی فراموش می کنین آب بخورین. باید یه نوشیدنی میوه ای هم جرعه جرعه بخورین.

. خوراکی های سالم بخورین. تلاش کنین میان وعده هایی با ۱۵۰ تا ۲۰۰کالری بخورین. میوه های خشک، سالادمیوه، پاب کورن خونگی، و جوونه ها چیزایی هستن که به شما احساس سیری میدن. به جای غذاهای سرخ شده، از غذاهای تنوری استفاده کنین.

. در محل کارتون، یوگا تمرین کنین. اگه برنامه کاری تون، زمان کافی واسه ورزش باقی نمی گذارد، چند حرکت یوگا رو که مناسب محل کاره تمرین کنین. با این حرکات می ‍تونید بر استرس پیروز شده و کارآیی تون رو زیاد کنین.

. غذاهای خونگی بخورین. هیچ چیزی جای یه سالاد مغزی یا یه غذای سالم خونگی رو نمی گیرد. اگه بیشتر از خونه دور هستین و یا اون قدر مشغله دارین که نمی تونید ناهار بخورین، می تونید پیش غذاها یا سالادهای تازه ای رو که از خونه آورده اید بخورین. تلاش کنین به جای سفارش دادن غذا از رستوران فست فود که می دونین خوب هم نیس، پیش غذا سفارش بدین .

. از پله ها استفاده کنین. این بار در محل کار، به جای آسانسور، از پله ها استفاده کنین که ورزش خوبی همه.

. به خودتون زیاد سخت نگیرید. مشتری تون می تونه چند دقیقه منتظر بمونه. چشمون تون رو ببندین و هر یک ساعت، دو دقیقه ریلکس کنین. این کار، ذهن تون رو پاک کرده و فعال نگه تون می داره. واسه احساس انرژی و نیروی دوباره، مدیتیشن کنین.

. از اپلیکیشن های سلامت استفاده کنین. چند تا از اپلیکیشن های مناسب واسه سلامت رو در گوشی تون دانلود کنین تا به آرامش و بررسی اندازه استرس تون کمک کنه.

. از کشیدن کمرتون دوری کنین. بله نشستن روی صندلی راحت اداری و لم دادن در وضعیت کج و ناجور، لذت بخشه اما آسیب جدی به ستون فقرات وارد می کنه، پس وقت اون هستش که وضعیت نشستن تون رو درست کنین. مطمئن شید که کمرتون هم جهت با پشتی صندلی باشه. از قوز کردن و خمیدن به جلو دوری کنین.

. خوب بخوابین. باور داشته باشین یا نه، حتی نیم ساعت کمتر از نیاز بدن خوابیدن، می تونه عواقب دراز مدت و کوتاه مدت روی سلامت، حس و حال و کارکرد داشته باشه. خوبه که یه برنامه خواب منظم داشته باشین؛ با دست کم ۸ ساعت خواب، حتی در روزای تعطیل.

. قهوه روزانه تون رو ترک کنین. این یه حقیقت معروفه که کافئین روی خواب اثر میذاره. از چای و قهوه نزدیک به زمان خواب دوری کنین. عوضش، صبح ها یه لیوان آب میوه تازه و عصرها یه فنجون چای سبز بخورین.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟