نمی‌دانید چگونه از پیامک برای تجارت خود استفاده کنید؟

smartphone-sms-marketing

به گزارش آلامتو به نقل از پیام افراز ؛ شما ممکنه با خودتون بگید این کار فوق العاده س اما چیجوری میتونم بازاریابی پیامکی رو شروع کنم؟ ما پریشونی و گیجی شما رو متوجه میشیم و اینجا ۳ راه حل از چیزایی که شما واسه شروع یه کمپین بازاریابی پیامکی نیاز دارین که انجام بدین رو ذکر می کنیم.

هدف اصلی خود رو مشخص کنین.

هدف اصلی کار و کاسبی موفق ساختن روابطه نه فقط فروش به دلیل روابط پایدار دراز مدت و افزایش زیادی خرید و در آخر سود بیشتر. پس بهتره که ۱۰۰۰ مشترک به طور کامل فعال و واقعی داشته باشین تا اینکه ۱۰۰۰۰ نفر از جویندگان کوپنای تخفیف در دراز مدت رو پیدا کنین.

یه کلید واژه اختصاص بدین و اونو گسترش بدین.

وقتی که شما تصمیم عاقلانه ای واسه راه اندازی کمپین بازاریابی پیامکی می گیرین اولین چیزی که شما باید انجام بدین انتخاب کلید واژه است. کلید واژه مانند یه کلید واسه مشتریان واسه باز کردن یه دنیای جدید و دسترسی انحصاری به پیشنهادات شما عمل می کنه. به غیر از جمع آوری مشتریان از راه کلید واژه، شمام اینکه می تونین از فرم ثبت نام در سایت خود واسه گرفتن اطلاعات مشتریان خود استفاده کنین. پس از تعیین کلید واژه خود و استفاده مناسب در ساخت فرم ثبت نام در وب سایت، شما نیاز به بالا زدن آستینای خود واسه گسترش اون از راه رسانه های اجتماعی، سایت، فروشگاه و چیزای دیگه ای به جز اینا دارین.

با به کار گیری بهترین روشای بازاریابی پیامکی روابط قوی تری بسازین.

در واقع بازاریابی گوشی موبایل در مورد گسترش دادن و عمیق تر کردن رابطه مشتری موجود خوده. به عنوان یه بازاریاب مهم نیس از چه تاکتیکای بازاریابی استفاده می کنین، شما همیشه باید هدف اصلی خود رو یادتون باشه: بر مشتریان خود تمرکز کنین و روابط دراز مدت بسازین. درک نیازها و خواسته های مشتریان همیشه شما رو در جهت روش هدف دار بازاریابی خود راهنمایی می کنه.

به عنوان نکته رابطه مستقیم، پیامای متنی شما واسه اراده کردن و انتخاب مشتریان شما حیاتیه. این اصل که “مشتری مهم تره” نشون دهنده تموم جنبه های قوانین و مقررات پیام متنیه:

رابطه: پیام باید به مشتری بها و ارزش دهد. اگه متن پیام شما مربوط به دریافت کنندگان اون نباشه اندازه انتخاب نشدن اون بالاتر هستش، که شما به هر حال باید از اون دوری کنن. شما می تونین براساس بازخورد قبلی مشتریان و کمپینای موفق و پیشنهادات و در نتیجه پرورش اعتماد و وفاداری در برگشت تصمیم بگیرین که چیجوری پیامای ارسالی شما در رابطه باشن.

طول: جمله “کمتر بیشتره” واسه بازاریابی پیامکی هم کاربرد داره. یادتون باشه که بهتره متن به اندازه یه پیام باشه و تلاش کنین که محتوای پیام رو روشن و کوتاه نگه دارین. متن پیام باید بین ۱۰۵ تا ۱۴۵ کاراکتر باشه که خوندن اون راحت تر باشه. یکی دیگه از راه های مناسب واسه تعامل با مشتریان خود به کار گیری یه لینک در پیامه.

زیادی: زیادی بستگی به نوعای جورواجور کمپینای بازاریابی پیامکی و صنایع جور واجور داره. اما به عنوان یه قانون کلی به صورت میانگین یه پیام در هفته تمرین خوبیه. با این حال براساس صنعت خود ممکنه بخواین که پیامای خصوصی بیشتری رو به مشتریان خود بفرستین. مثلا اگه شما در صنایع غذایی یا سرگرمی هستین ممکنه واسه تعامل دائمی با مشتریان خود فرستادن پیام رو دو برابر کنین. اما قوانین و مقررات گفته شده در بالا رو در نظر داشته باشین.

زمان بندی: یکی از قوانین مهم در مورد تحویل دادن پیام مناسب از راه وسیله مناسب در زمان مناسبه. واسه همینه که امروزه رابطه بخش نزدیک (NFC) تا این اندازه محبوب شده. براساس بازخورد مشتری هایی قبلی و رفتار مشتری، شما بهترین زمان شروع به کار کمپینای SMS خود رو خواهید دونست. کلا از فرستادن پیامای متنی در اواخر شب یا صبح زود دوری کنین تا واسه مشتریان خود ایجاد مزاحمت نکنین.

الان شما ممکنه به درک بهتری از چگونگی شروع بازاریابی پیامکی خود رسیده باشین! پس از اهرم پیامای متنی استفاده و شروع به شناساندن برند خود کنین، با مشتریان وفادار الان خود یه رابطه قوی رو بسازین، مشتریان جدید پیدا کنین و در آخر اندازه برگشت سرمایه گذاری خود رو زیاد کنین.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

بازاریابی پیامکی