طراحی الگوی تغییر مدل کسب ‌و کار در یک  بنگاه چاپ  …

طراحی الگوی تغییر مدل کسب ‌و کار در یک بنگاه چاپ …

اکتبر 20, 2020 Off By مدیر سایت

ارزش قابل ارائه نمایی کلی از محصولات وخدمات یک بنگاه یا موسسه می تواند باشد که برای مشتریان ارزش دارد.ارزش های پیشنهادی قابل ارائه از طرف موسسات چاپ و نشر را که می توان نام برد عبارتند از ارائه ی کتابهای با محتوای مفید و متفاوت،کتابهای با کیفیت بالا،تخفیف در قیمت کتب ،طراحی با کیفیت محصولات،ارائه محصولات رایگان به مشتریان دائمی و شناخته شده و سرعت در ارائه ی خدماتی نظیر تحویل سفارشات.
فعالیتهای اصلی و کلیدی :
فعالیتهای اصلی یک بنگاه چاپ .و نشر کتاب عبارتند از فعالیتهای مربوط به تولید کتاب مانند تهیه و تدوین محتوا،طراحی جلد ،صفحه آرایی،چاپ کتاب،بازاریابی و تبلیغات،فعالیتهای مربوط به پشتیبانی سایت انتشارات،پیدا کردن مشتریان بالقوه،فعالیتهای مربوط به توزیع و فروش کتاب و فعالیتهای انبارداری.
۲-۵-۱-۳شرکا و همکاران کلیدی:
مهمترین شرکا و همکارانی که یک موسسه انتشاراتی برای انجام فعالیتهای خود نیاز به همکاری با آنها دارد عبارتند از مولفین،مترجمین،نویسندگان،طراح جلد ،شورای انتخاب کتاب،ویراستار و نمونه خوان،توزیع کنندگان و فروشگاههای آنلاین کتاب اشاره کرد که تعدادی از این شرکا جز خود موسسه بوده و تعدادی از آنها نیز به عنوان همکار خارجی با موسسه همکاری میکنند و موسسه انجام بعضی فعالیتهای خود را به آنها می سپارد.
بخش مشتری:
مشتریان یک بنگاه چاپ و نشر کتاب شامل کلیه خوانندگان کتابهای انتشارات،کتابخانه ها ،کتابفروشی ها،سازمانها و موسسات و کتابخانه ها می باشد.
کانال توزیع:
یک ینگاه چاپ و نشر کتاب محصولات خود را از کانالهایی از قبیل سایت انتشارات،فروشگاههای آنلاین کتاب،مراکز پخش،کتابفروشی ها ونمایشگاهها به دست مشتریان خود می رسانند.
روابط مشتری:
بنگاه چاپ و نشر کتاب سازو کارهای متفاوتی برای ارتباط با مشتریان به کار می گیرد.بنگاه نشر کتاب از طریق حضور مشتریان در انتشارات ،سایت انتشارات،ایمیل،پیام کوتاه،کاتالوگ ها و بروشورهای تبلیغاتی با مشتریان خود ارتباط برقرار می کند.
منابع کلیدی:
منابع اصلی که یک بنگاه چاپ و نشر کتاب با استفاده از آنها محصولات اصلی خود را تولید می کند عبارتند از :منابع انسانی از جمله مدیران،کارشناسان و کارمندان مشغول به کار در واحدهای مختلف انتشارات،تجهیزات و امکانات و دارایی های فیزیکی وقراردادها.
۲-۵-۱-۸جریان های درآمدی:
درآمد اصلی بنگاه چاپ و نشر کتاب از فروش محصولات آن که مهمترین آن کتاب می باشد به دست می آید.البته روش های قیمت گذاری متفاوتی بر اساس موقعیت بازار و ارتباط با همکاران و عوامل اصلی دخیل در فرایند نشر وجود دارد از جمله فروش بر اساس کشش بازار،فروش بر اساس قیمت ثابت و فروش براساس محاسبه هزینه و حاشیه سود .بر اساس موقعیت ،بنگاه تصمیم به استفاده از یکی از روشهای نامبرده به منظور کسب درآمد استفاده خواهد کرد.
هزینه:
بنگاه نشر هزینه های متفاوتی را از ابتدای فرایند تهیه و تدوین کتاب تا چاپ و توزیع آن متحمل خواهد شد.از جمله هزینه های اصلی می توان علاوه بر هزینه های ثابت مانند مالیات ،آب ،برق و…، به هزینه کاغذ،پرینت، هزینه های امور فنی (شامل لیتوگرافی،اوزالید،چاپ،صحافی،نگهداری و به روز رسانی سایت انتشارات) ،حق الزحمه ی صاحبان کتاب(ترجمانه یا نویسانه)، اشاره کرد.
نتایج و یافته های حاصل از پرسشنامه غربالگری ارزشهای پیشنهادی:
پس از شناسایی ابعاد مختلف کسب و کار صنعت نشر در قالب مدل کسب و کار آستروالدربه طراحی پرسشنامه غربالگری ارزشهای پیشنهادی از نظر مشتریان موسسه انتشارات آریانا قلم پرداختیم .پرسشنامه از طریق ایمیل به ۱۰۰ الی ۲۰۰ نفر از مشتریان آریانا قلم که موسسه از پاسخگویی آنها به ایمیل اطمینان داشت ارسال شد که ۴۰ پرسشنامه بازگردانده شد.پاسخ مشتریان به این پرسشنامه را از طریق آزمون میانگین گیری ساده (مقایسه میانگین هر شاخص با میانگین گویه ی مربوط به آن شاخص)بررسی کرده و ارزشهای مهم و با اولویت از نظر مشتریان انتخاب شدند.از میان ۳۲ ارزش پیشنهادی مطر شده در پرسشنامه ۲۱ ارزش از نظر مشتریان از اولویت بالاتری نسبت به بقیه برخوردار بودند. در جدول۵-۱ ارزشها پیشنهادی و میانگین به دست آمده برای آنها ،نشان داده شده است.
جدول ‏۵‑۱نتایج به دست آمده برای پرسشنامه ارزش پیشنهادی

دانلود کامل پایان نامه در سایت pifo.ir موجود است.

ابعاد متغیرها(ارزشها ی پیشنهادی) امتیاز هر سوال
محصولات ارائه کتاب ها و مقالات به صورت چاپ شده و مجلد hard copy)) ۴٫۱۲۵  
ارائه ی محتوای همه‏ ی کتاب ها و مقالات در قالب فایل پی دی ا ف ۴٫۱۰