رونمایی از نقشه نما؛ مسیریاب رایگان ایرانی

نقشه نما دیروز تو یه نشست خبری در مرکز تجاری چارسو رونمایی شد. محمد رضا فیروزآبادی، مدیر تیم طراحی نقشه و مسیریاب بومی ضمن رونمایی از نقشه و مسیریاب ایرونی رایگان نما اعلام کرد که این نقشه به دلیل منطبق بودن بر نیازای بومی، سرعت، دقت و کارایی از رقبای خارجی کارکرد بهتری داره.

به گفته ایشون، در حالی که نمونه های خارجی فقط در شهرهای بزرگ کشور دقت دارن در نقشه بومی تا سطح پلاک و حتی همه جاها در شهرهای کوچیک تحت پوشش قرار گرفته.

ایشون گفت: از اونجا که تحریم ایران به وسیله گوگل مپ که بسیاری مجوزها از جمله ثبت مالکیت در نقشه رو به ایرونیا نمی ده، تلاش کردیم که امکان ثبت و تایید مالکیت جاها که از نیازای اساسی محلیه در نقشه بومی در اختیار کاربران قرار گیرد.
تحریم ایران
از طرف دیگه پس از اینکه تازگیا گوگل قیمت خدمات خود به شرکتا رو به ۱۰ برابر زیاد کرده و همزمان اندازه دلار در ایران جهش زیادی رو تجربه کرده، دیگه علاوه بر اینکه به کار گیری خدمات گوگل واسه شرکتای ایرونی پایدار نیس بلکه واسه خیلی از شرکتای ایرونی مقرون به صرفه هم نیس، داشتن نقشه و مسیریاب بومی پیش نیاز اساسی واسه ارائه همه خدمات مکان محور به کاربر و سازمانا در کشوره.

دلار

ایشون با اشاره به مشکلات امنیتی به کار گیری نقشه های خارجی در خدمات مکان محور بومی، گفت که مثلا مشکل استفاده تاکسیای اینترنتی از نرم افزار مسیریاب ویز در چگونگی فعالیت ویز بود.

مشکلات

مشکل امنیتی ویز، لوکیشن لایو بود یعنی ویز داده های طول و عرض جغرافیایی کاربر رو در هر لحظه ذخیره و به سرور می فرسته ؛ علاوه بر اینکه شماره سریال گوشی کاربر رو هم ذخیره می کنه؛ با در اختیار داشتن شماره سریال گوشی، رسیدن به شماره موبایل و ایمیل از راه اطلاعات دیتا بیسای دیگه ممکن می شه.

موبایل

ویز بعد از این اطلاعات واسه دیتا ماینینگ (داده کاوی) استفاده می کنه. با این روش در واقع واسه ویز قابل تشخیص بود که یه کاربر با شماره سریال گوشی و شماره موبایل مشخص در چه طول و عرض جغرافیایی حرکت می کنه و این امکان از نظر نهادهای امنیتی مشکل دار بود.

اما در نرم افزار بومی این تصمیمات امنیتی دید شده و شماره سریال گوشی کاربر ذخیره نمی شه و راه کاربر هم پس از مسیریابی پاک می شه.

علاوه بر اینکه، دیگه ملاحظات امنیتی شامل مکانای حساس هم رعایت شده و هیچ بخش نظامی و انتظامی در این نقشه وجود نداره و برخلاف نقشه های خارجی روی این بخشا امکان نمایش ماهواره ای هم حذف شده.

به گفته ایشون، داده های ترافیکی این نقشه بومی برابر جدیدترین روش عادی در اپلیکیشنای جهانی، از امتحان سرعت حرکت کاربران به دست میاد؛ چون روش سنتی که براساس نصب دوربینای ترافیکی در سطح شهر بود امروز دیگه ممکن نیس.

براساس گزارش فیروزآبادی، در این پروژه ۱۵ میلیارد تومن طی ۶ سال هزینه شده و موفقیت همه نقشه ها به استفاده کاربران و مشارکت مردم در به روز کردن محتوا هستش و مهم ترین کار در ۲ سال آینده تشویق کاربران ایرونی به به کار گیری این مسیریاب با ارائه همیشگی سرویسای جدید و بهبود کیفیت میشه.

ایشون هم اینکه اعلام کرد که نسخه عرضه شده نسخه آزمایشیه و در نسخه رسمی دستیار صوتی، امکان گزارش دهی ترافیکی به وسیله کاربر به همراه نسخه IOS عرضه می شه.

جالبه بدونین که سرویس نقشه نما از راه نشانی namaa.ir قابل دسترس بوده و اپلیکیشن اندروید این سرویس هم از راه همین سایت قابل دانلوده.

منبع: zoomit.ir

مدیر کل

Next Post

راهنمای ساخت سایت؛ همه آنچه که درباره طراحی وب‌سایت باید بدانید

ش مارس 14 , 2020
“ با گسترش وب و جهانی شدن اینترنت، امروزه ساخت سایت و مدیریت اون، از حالت انحصاری در اومده و هر کسی می تونه سایت مخصوص به خود یا کسب و کارش رو داشته باشه. در این مقاله به معرفی  تموم اجزای سایت و چگونگی راه اندازی سایت با کمترین […]