راه اندازی فروشگاه اینترنتی

سرفصل محتوا

  • پایه های اصلی راه اندازی فروشگاه اینترنتی
    • شناخت پایه های اساسی فروشگاه های اینترنتی
    • زیرساختای لازم واسه راه اندازی فروشگاه اینترنتی
    • بازاریابی و جذب مشتری
    • روشای پرداخت در فروشگاه های اینترنتی
    • امنیت فروشگاه های اینترنتی
    • لجستیک
      • • سیستمای مدیریت اطلاعات
      • • انبارداری و بسته بندی
      • • ارسال

پایه های اصلی راه اندازی فروشگاه اینترنتی

موضوع تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی همیشه در حال گسترشه.

صاحبان کار و کاسبیای خرده فروشی واسه گسترش فعالیتای خود با هدف پیشی گرفتن از رقبا به فکر ایجاد زیرساخت تجارت الکترونیکی واسه فروش آنلاین افتادن.

به این منظور فعالیت خود رو در بخش فروشگاه های اینترنتی گسترش میدن.

خرده فروشان سنتی واسه موفقیت در فروش آنلاین، باید با این بخش آشنایی داشته باشن.

از این رو ما در این مطلب به معرفی پایه های اصلی در کار و کاسبیای آنلاین و به خصوص فروشگاه اینترنتی می پردازیم.

شناخت پایه های اساسی فروشگاه های اینترنتی

این روزا بخاطر گسترش بیزینسای آنلاین، این طور تلقی شده که راه اندازی و کسب درآمد از فروشگاه های اینترنتی بسیار ساده س!.

اما باید ببینیم که چند درصد از این سایتای فروش آنلاین موفق بوده و تبدیل به برند شدن؟

با کمی تامل به این نتیجه می رسیم که ورود به هر بخش نیاز به مطالعه و برنامه ریزی درست داره.

برنامه ریزی

پس واسه ورود به این بخش، و قبل از شروع کار باید پایه های اصلی این کار و کاسبی رو بدونین :

زیرساختای لازم واسه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

در آخر شروع هر کار و کاسبی ای، نیاز به زیر ساخت داره. زیرساختا واسه شروع کار لازم بوده و واسه ادامه کار لازم تر هستن.

منظور از زیرساخت در فروشگاه های اینترنتی، اول همون بستریه که مشتری واسه انجام خرید اینترنتی به اون مراجعه می کنه یعنی سایت و فناوری اطلاعات مربوط به اون.

بازاریابی و جذب مشتری

بعد از ایجاد فروشگاه اینترنتی و زیرساختای اون، لازمه مردم اونو بشناسن.

این مورد در فروشگاه های فیزیکی و آنلاین فرق داره.

فروشگاه فیزیکی در آخر چون در دید مردم قرار داره مشتریان خود رو داره اما در مورد فروشگاه های اینترنتی اینطور نیس.

در فروشگاه های اینترنتی واسه جذب مشتری باید مخاطبان هدف رو وارد سایت خودتون بکنین و این کار بدون بازاریابی ممکن نیس.

روشای پرداخت در فروشگاه های اینترنتی

واسه راحتی روند خرید به وسیله مشتری، فروشگاه های اینترنتی باید روشای متنوعی رو واسه پرداخت در سایت بذارن.

مثلا پرداخت آنلاین از راه کارتای عضو شبکه شتاب با درگاهای جور واجور یا روش پرداخت در محل.

پرداخت در محل یا COD، یکی از روشای پرطرفداراست که باعث اعتمادسازی و افزایش اطمینان مشتری واسه خرید آنلاین می شه.

در این روش، مشتری مبلغ خرید خود رو هنگام دریافت سفارش، به شکل نقدی (یا با کارتخوان سیار)، به مامور تحویل بسته می پردازه.

امنیت فروشگاه های اینترنتی

در تجارت الکترونیک، امنیت یکی از موضوعات مهمه. این مورد هم از مسائلیه که باعث اعتماد مشتری به شما در خریدهای بعدی می شه.

مشتری شما امنیت رو در روند خرید و پرداخت هزینه، حفظ اطلاعاتش در سیستم شما و در جوابگو بودن شما نسبت به مشکلات احتمالی در روند خرید و ارسال می بینه.

مشکلات

پیگیری تحویل خرید و تلاش در حل مشکلات مشتری باعث ایجاد حس امنیت در مشتری می شه.

لجستیک

به جربزه میشه گفت لجستیک پایه و ستون فروشگاه اینترنتیه.

مثالای زیادی هست که در اونا به خاطر مشکلات لجستیکی تو یه فروشگاه اینترنتی، نارضایتی مشتریان زیاد شده و سود شرکت به خاطر افت مشتری شدیدا کاهش پیدا کرده.

عکس این موضوع هم درسته.

تو یه سیستم لجستیک موثر، سفارشات به موقع تحویل داده می شه، تکریم مشتری انجام شده و موارد برگشتی به درستی مدیریت می شن.

در این صورته که مشتری راضی از خرید، دوستای خود رو هم دعوت به خرید از سایت شما می کنه.

درخصوص لجستیک، سه موضوع مهم هست که باید اونا رو همیشه در تجارت الکترونیک روش زوم کرد:

• سیستمای مدیریت اطلاعات

قسمت اصلی در لجستیک، بخش سیستمای اطلاعاتی و نرم افزار و سخت افزار اون هستش.

این سیستمای اطلاعاتی باید بتونن رابطه خوبی بین فروشگاه اینترنتی و انبار شما برقرار کنن.

هروقت یه سفارش جدید در سایت ثبت می شه، باید اطلاعات اون بطور خودکار واسه انبار ارسال شه، موجودی کالا در نرم افزار انبار و دیتابیس سایت بروزرسانی شه،

و پس از فرستادن سفارش تاییدیه ای به سایت داده شه تا اطلاعات حمل سفارش رو به اطلاع مشتری برسونه.

در خیلی از موارد، فروش یه سایت فقط از سایت نبوده و از راه کانالای دیگری (مثلا شبکه های اجتماعی یا به شکل حضوری) صورت میگیره.

در مواردی هم فروش به شکل just in time بوده موجودی در فروشگاه قرار داشته و در انبار نیس. در این موارد نمایش موجودی درست انبار شدیدا به سیستمای اطلاعات لجستیک بستگی داره.

یه سیستم مدیریت اطلاعات موثر همیشه بروزرسانی شده و از فروش محصول بدون موجودی به وسیله سایت جلوگیری می کنه.

چون یکی از بدترین چیزایی که به اعتبار سایت آسیب می زنه، فروش محصول بدون موجودی در انباره.

پس، فقط با داشتن سیستمای مدیریت اطلاعات لجستیکی کارآمده که می تونیم ادعا کنیم که تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی مون درست کار می کنه.

یکی از این سیستمای موثر واسه شرکت لجستیکی پایگانه که با دقیق شدن و فوکوس کردن روی تحکیم سیستمای مدیریت اطلاعات خود، مدعی تضمین خدمات لجستیکی واسه همه کار و کاسبیای آنلاینه.

• انبارداری و بسته بندی

انبارداری در لجستیک، کمی با معنی معمولی این کلمه فرق داره. در لجستیک انبارداری فقط شامل ذخیره سازی کالا نمی شه.

در انبارداری لجستیکی فرآیندهایی مثل تقسیم بندی فضای انبار، انبارش، جورچینی، کنترل ورود و خروج کالا، کنترل موجودی و … صورت میگیره.

هم اینکه بعد از ثبت سفارش واسه یه محصول، روند آماده سازی شامل برداشت، بسته بندی، برچسب زنی و پرینت و الصاق عامل سفارش انجام می شه که بسته رو آماده می فرسته .

• ارسال

بعد از آماده سازی سفارشا در انبار، نوبت بخش ارساله که کار خود رو به دستی انجام داده و بسته ها رو در آدرسای مشخص شده پخش کنه.

این مرحله آخر در لجستیکه و مسئله زمان (همونطور که همه مون تجربه کردیم) در اون خیلی مهمه.

به درد بخور بودن این بخش علاوه بر وجود زیرساختای لازم در منطقه تحت پوشش، به به درد بخور بودن مراحل قبلی هم وابسته.

این بخش از لجستیک در تجارت الکترونیک همیشه مهم بوده.

چون مشتری تنها چیزی که در خرید آنلاین خود بطور قابل لمس درک می کنه چگونگی تحویل سفارشه.

پس باید توجه خاصی به چگونگی فرستادن و تحویل سفارش داشته باشین.

مدیر کل

Next Post

تراکم کلمه کلیدی چیست و میزان مناسب آن در سئو چقدر است؟

ش مارس 14 , 2020
“ کلمات کلیدی همون برگ برنده هایی هستن که، شانس حضور صفحات وب در یافته های بالاتر گوگل رو زیاد می کنه. اهمیت و تراکم کلید واژه در مبحث تولید محتوا، موضوع مورد بحث این مقاله میشه. همه چیز از یه کلمه شروع می شه، که کاربر اونو در کادر […]