تماشا کنید: آیا ما واقعاً بر تصمیم‌های خود تسلط داریم؟

افزایش مشتری و فروش، بازاریابی اینترنتی

تماشا کنین: ما واقعاً بر تصمیمای خود تسلط داریم؟

۲۳ آبان ۱۳۹۵

تا به اینجا مطالب زیادی در مورد روانشناسی انتخاب و نقش اون در بازاریابی اصولی منتشر کردیم. پس اگه وبلاگ ما رو دنبال کرده باشین، حالا اطلاعات بسیار زیادی در این مورد دارین.

مثلا می دونین که پارادوکس انتخاب چیه و به چه دلیل وقتی انتخابای مشتری زیاد می شن، احتمال خرید محصول کم میشه. این یعنی ما با افزایش تنوع اجناس و خدمات خود، نه فقط به فروش کمکی نمی کنیم، که تاثیر منفی هم بروی اون می ذاریم. اما از طرف دیگه، هر چقدر انتخابا کمتر شن، فروش ما زیاد می شه.

هم اینکه بعید نیس که شما مطلب دیگه ما در مورد حق انتخاب رو هم خونده باشین و بدونین که به چه دلیل اصرار روی فروش اجناس اشتباهه. عوضش این کار، ما باید همیشه به مشتری خود حق انتخاب بدیم و مطمئن شیم که اون حس نمی کنه کنترل کارا از دستش خارج شده.

اینبار ولی قرار نیس از زبون ما در مورد پدیده انتخاب بشنوین. به جای اون می خوایم با هم یه ویدئوی بسیار باحال در مورد اراده کردن ببینیم و به صحبتای دن آریِلی، یه کارشناس اقتصاد رفتاری، در این مورد گوش بدیم.

از قبل از علاقه مندان مبحث روانشناسی در بازاریابی دعوت می کنم که پس از تماشای این ویدیو، به سراغ برچسب روانشناسی مشتری و فروش در وبلاگ ما برن، تا به مقاله های بیشتری در این مورد دسترسی داشته باشن.

تد تاک دن آریلی و بررسی عوامل موثر بر انتخابامون

دن آریلی یه کارشناس اقتصاد رفتاری و نویسندۀ کتابی واقعاً باحال به نام بی منطقیِ قابل پیش بینی است. اون زمان بسیاری رو صرف تحقیق در مورد چگونگی اراده کردن ما آدما (مثلاً عوامل موثر در خرید یا نبود خرید یه محصول) کرده و به یافته های جالبی هم رسیده. آریلی طی سخنرانی خود در تدتاک (Ted Talk) به ما توضیح میده که به چه دلیل تصمیمات ما، بر خلاف تصورمون، خیلی تحت کنترلمان نیستن. این یعنی بیشتر انتخابامون با در نظر گرفتن شرایطی که در اون هستیم شکل می گیرن و از منطق پیروی نمی کنن. یا شاید بهتره بگیم که ما آدما در بسیاری موارد، فقط توهّم انتخاب داریم.

مطمئن هستم که چیزی که این کارشناس اقتصاد رفتاری واسه گفتن داره، نه فقط واسه بازاریابان و صاحبان کسب و کارا، بلکه واسه هر آدمی که بخواد روان آدم رو بهتر بشناسه، جالبه. پس بدون هیچ حرف دیگری، شما رو به دیدن این ویدیو دعوت می کنم.

موضوعات در رابطه افزایش مشتری و فروشبازاریابی اینترنتیبازاریابی + روانشناسیتحقیقات بازاریابیتد تاک

در بحث دور و بر این مقاله شرکت کنین! ارسال دیدگاه

نیاز به مشاوره بیشتر دارین؟ واسه صحبت با کارشناسان نوین تماس بگیرین.

۰۲۱-۶۳۴۰۴ ۵ دقیقه رایگان

سعید رهبری

سعید رهبری هستم. یه جدیدی که با معنی فعلی بازاریابی در ایران موافق نیس و فکر می کنه کسب و کارا باید با بازاریابی داخلی درست و کیفیت خدمات خود در راه جذب و حفظ مشتری قدم بردارن.
پیشنهاد میکنیم این مقالات رو هم بخونین

مدیر کل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مشاور املاک تورنتو و ونکوور (کانادا)

ج دسامبر 27 , 2019
تهیه مسکن یکی از اصلی ترین نیاز های بشر است و امروزه به یکی از بزرگ ترین دغدغه های ما تبدیل شده، چراکه هزینه های رهن و اجاره و یا خرید واحد های مسکونی بسیار سرسام آور شده است. از سویی دیگر پیدا کردن واحد متناسب با سلیقه و بودجه […]